Entertainment

Entertainment

De Loden Leeuw: hoe stommer de reclame hoe beter

Reclamemaken is eenvoudiger dan je denkt: hoe stommer de boodschap hoe beter, want dan onthoud je hem wel.

Commercials maken is een vak op zich, maar soms denk ik dat de makers ze expres zo superstom maken zodat de boodschap blijft hangen. Van die spotjes waar je je vanaf de eerste keer dat je ze hoort en ziet gruwelijk aan ergert. Verschrikkelijk!

Daarom is het ook zo fijn dat wij kijkbuiskindertjes ieder jaar weer kunnen stemmen voor de Loden Leeuw die het consumentenprogramma Radar uitreikt voor de aller, allerstomste commercial van het jaar en de meest irritante reclamemakende BN’er. Vorig jaar won Martien Meiland en ik ben benieuwd wie er dit jaar met deze twijfelachtige ervandoor gaat.

Je kunt kiezen uit de filmpjes van supermarkt Aldi, van Verisure alarminstallaties (die ik echt mega-vervelend vind want tenenkrommend slecht geacteerd), of die van beddenmaker Decupré, met het bijzondere woord ‘slaapadviespaneel’. Geen idee wat dat is maar het doet het vast goed bij een potje Scrabble.

De nominaties voor meest irritante BN’ers in een reclame zijn Frank Lammers, die al jaren lekker bijverdient als de sullige echtgenoot die de boodschappen doet bij de gele supermarkt, Wesley Sneijder, die als gabber al hakkend op happy-hardcoremuziek de TOTO aanprijst (overigens vind ik die echt reuzegrappig) en surpise, surprise: Henny Huisman met zijn suffe Meubelzorgstoelen. Gaap!

Dit artikel verscheen eerder op Franska.nl

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT