‘Wij hadden thuis vier kinderen, dus wij moesten een grote auto hebben. Want allemaal in een Fiat 500-tje dat ging natuurlijk niet lukken. Dat werd dus een Opel Record, een tweedehandsje, want geld voor een nieuwe hadden wij nog niet. Reparaties deed ik ook zelf, want ja, ik was toen nog monteur. Met de kids gingen wij vaak naar de Veluwe, naar Epe en de zandduinen daar. In die tijd, de jaren zestig, was dat vanuit Rotterdam natuurlijk een wereldreis. Maar iedereen vond het prachtig. Ook gingen wij veel met die kar naar Hoek van Holland.’
Een van de vele uitvoeringen van de Opel Rekord, zoals die ook rondreden in Nederland
‘Later toen ik bekend raakte via Willem Duys kreeg ik nog een sponserdeal met Opel en GM en mocht ik in een Opel Senator rijden, wat mij betreft de meeste onderschatte auto ooit. Joh, op de AutoRAI ben ik door Prins Bernhard aangesproken op die Senator en hoe fraai hij die wel niet vond. Maar omdat GM opeens ontzettende verliezen ging lijden, werden toen alle sponsordeals beëindigd. Helaas. Toch heb ik uit loyaliteit toen een Cadillac gekocht. Later leerde ik John van Dijk kende, de Mercedes-dealer van Rotterdam, en mocht ik een keer een 280SE lenen, toen was ik verkocht natuurlijk. Daarna heb ik nog heel veel Mercedessen bij hem gekocht.’