Reclames waarover we ons verbaasden

Reclames waarover we ons verbaasden

Giroblauw (en geel) is nooit meer van jou (maar John Cleese blijft altijd bij ons)

De acceptgiro verdwijnt volgende week. Dat is wennen. Maar we vergeten nooit, hoe John Cleese onvergetelijke reclame maakte. 'Zeg ja, of ik breek die arm.'

Met zo’n 300 miljoen verwerkte exemplaren in ‘topjaar’ 1995 beleefde de acceptgiro ooit gouden tijden. Ruim een kwart eeuw later is dat aantal afgenomen naar zo’n 3 miljoen. Per acceptgiro zijn de kosten te hoog voor betaaldienstverlener Currence en dus verdwijnt de gele betaalstrook volgende week, na 46 jaar trouwe dienst. Maar we vergeten nooit John Cleese in de jaren tachtig, toen Giroblauw nog van jou was.

Kent u giroblauw (1981)

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT