Stap in een Range Rover, en je belandt in een andere dimensie, op een andere planeet. Je staat meteen letterlijk boven het gewoel, geploeter en amechtige gepruts daarbuiten. De machtige kluis-achtige portieren van de Range blijken eigenlijk een in ijzer gegoten hekwerk, dat zich opent naar een statig Engels landgoed. Je eigen Brideshead, je eigen Downtown Abbey, en ach, omdat een Range Rover geniaal in elkaar zit: je eigen Bletchley Park, waar die schrandere Alan Turing in WOII de Enigma-codes kraakte (zoals je wist).
Piest rondjes om anderen heen
In de biotoop om deze majestueuze bolide heen mag het miezeren, in de Range Rover is het een knisperende zomermiddag, waar het geurt naar versgemaaid gras en waar de ijsblokjes in de karaf met cider tinkelen. Het is een volledige geluksmachine, en ja, vooruit rijden kan ie natuurlijk ook, zo met die geloken en gewenkbrauwde lampen immer op standje ongenaakbaar. Dit is namelijk de eindbaas van de weg. Hij piest rondjes om iedere andere weggebruiker heen. Deze Range Rover is in haast elke uitvoering de grootste, de sterkste, de krachtigste meest luxe en – als het moet – ook de snelste. Al is dat laatste natuurlijk niet erg gentleman-like.
De V8 is net warm
Maar te duur, zeg je nu. Valt mee. Dit exemplaar, aangeboden in Leiderdorp, kost nog net geen 5000 euro. Komende uit 2002 heeft hij de Range-designtaal, die nog steeds wordt toegepast. Ondanks zijn leeftijd ziet er zeer modern uit. Helemaal mooi: de kilometer-administratie is sluitend (NAP, dus een NL-auto) en nog mooier: het zijn er helemaal niet veel: 250K. Dan is de 4.4 V8 net warm. Hij is verder dealeronderhouden en het sleutelsetje is ook nog compleet. Dit fraaie exemplaar is een totale nobrainer! Joh, als je er in rijdt ben je de King/Jeremy Clarkson. Deze Range is de ultieme Yolo-bak.
Verander je leven hier