Ja, het kon toen nog gewoon. Vrouwen die worstelen met rimpels en veroudering van hun huid en dat dit door mannen genadeloos wordt veroordeeld.
Wat was het geval? Het merk Ponds van Unilever had in de jaren 80 een reclame van een man en een vrouw in de tuin. Niets-aan-de-hand muziek onder de scene. De man haalt een camera tevoorschijn en zoemt in op de ogen van de vrouw. Opeens klinkt er treurige muziek. Wat blijkt? Er zijn enkele ragfijne lijntjes te zien rond de ogen van de vrouw. Het merk Ponds komt in beeld. De vrouw gaat intussen heftig smeren met de crème en twee weken later is dezelfde scene te zien. De rimpels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Vrouw gelukkig, man gelukkig. Zo simpel kan het leven zijn soms, althans in de wereld van de glamour en reclame. Nu anno 2203 ondenkbaar, want wie zou dit als merk nog op zijn geweten willen hebben?
Foto boven ter illustratie: Getty