AfterMidlife-APK

AfterMidlife-APK

Dit is de dikste (en duurste) Saab van Nederland

In een wereld, waar elke auto een afgeleide van de Nissan Qashqai lijkt, is er één auto die altijd boven de rest uitstijgt: De Saab 9-5 Aero.

Deze Zweedse bolide is nog steeds een ware belichaming van klasse, verfijning en snelheid. Met zijn elegante lijnen en stijlvolle ontwerp straalt vooral deze allerlaatste editie van de 9-5  een tijdloze schoonheid uit die nog net zo suave is als toen hij voor het eerst van de band in Trollhattan rolde. De Saab 9-5 onderscheidt zich van de kleurloze massa, en de berijders zijn vaak sympathieke en beschaafde autoliefhebbers die houden van de eigenzinnigheid van dit (helaas) verdwenen merk.

Grote Japanse turbo

De ware kracht van de Saab 9-5 2.3 SE Aero schuilt onder de motorkap. Met maar liefst 260 PK ondersteund door een bijna kogelvrije Japanse turbo, is deze auto een waar snelheidsmonster. Het accelereren is een onvergetelijke ervaring, terwijl het rijden op de snelweg een waar genot is met de soepele en krachtige prestaties die deze auto te bieden heeft. Bovendien is de Saab 9-5 ook een van de veiligste auto’s op de weg. Nog steeds. Deze Zweedse jet heeft een reputatie opgebouwd als een onwrikbare kluis op wielen. Bij heftige botsingen wint ie het nog steeds van de modernste modellen.

Net warmgelopen

De Saab 9-5 die wij vonden, staat momenteel te koop in Almere hieren is een parel van een vondst. Met nog geen 90K  op de teller is deze laatste versie van de 9-5 uit 2010 nog steeds in topconditie en klaar voor vele avonturen. Deze Saab is net warmgelopen en heeft nog vele kilometers voor de boeg. Altijd fijn bij Saab: de benzine-modellen hebben allemaal een distributieketting die niet vervangen hoeft te worden. Ook zeer Saab: de zalige stoelen, die hernia’s kunnen genezen. In deze versie zijn ze heel chique: half leer/half stof.

Straaljager on Wheels

Buitenkansje zijn ook de multi-spaaks Viggen-velgen van 17 inch. En ja, nu we het toch over Viggen hebben. De straaljager-heritage van Saab blijf je qua aerodynamica (yep, daarom heten de topversies inderdaad Aero, duh) en veiligheidstechniek terugvinden in deze geweldige auto’s. Dit unieke exemplaar moet wel 30.000 euro kosten. Ja, da’s geld, maar deze Saab’s worden collectors-items. Oké, zuinig is ie niet (denk 1 op 11), maar bij die kettingbotsing bij jij de enige die zonder letsel uitstapt.

Je vind hem hier

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT