In Italië hebben ze dan ook lang gedaan over de ontwikkeling van de Kappa, liefst 11 jaar. Daardoor waren alle kinderziekten er ook meteen uit. Het design ziet er nog steeds goed uit, met de aantekening, dat de Kappa er in het echt nog mooier uitziet, met zijn slimme, schuine lijnen en schalkse grille. Ook werd er gul geschonken met de benzine-motoren. Er waren geweldige vijf-cilinders (de 2.0 en 2.4), maar topper was de drie liter V6, van Busso!
Unieke brul
Als je dat niets zegt: Busso was een ingenieur, die aan de basis stond van deze zescilinder, volgens kenners de best ooit. Niet alleen vanwege de prestaties en soepelheid, maar vooral vanwege de epische sound. Een brul die met al dat elektrische witgoed dreigt uit te sterven. Welnu, een Kappa met deze unieke motor staat nu te koop in Friesland: bij een specialist in Italiaanse auto’s. Het is met bouwjaar 1998 overigens één van de latere modellen. Altijd goed.
Win-win
Verder beschikt ie over een automaat en heerlijke zwarte leren bekleding. De carrosserie is uitgevoerd in statig groen. De teller staat op iets meer dan 202K, aantoonbaar, want deze Lancia heeft een NAP. Deze Kappa is als topmodel uitgerust met alle nodige goodies, zoals een climate control. We gaan er maar even van uit dat deze werkt. De garage wil 3500 euro hebben voor dit Italiaanse meesterwerk, waarvan de prijzen alleen maar stijgen. Zie de Kappa als een rijdende belegging, die je ook dagelijks kan gebruiken. Win-win!
Je vindt hem hier