Dat is de basis van een nieuwe reclameboodschap van een uitzendbureau dat gelooft dat Boomers beter gaan werken dankzij een energieboost van Gen Z.
Het is uiteraard een reclame-uiting met een hele vette knipoog. Boomers oordelen een stuk negatiever over Gen Z dan andersom. Die kloof moet verder worden gedicht, vindt YoungCapital, want Boomers hebben Gen Z hard nodig op de werkvloer.
Campagne
‘Boost Your Boomer’ is tegelijkertijd een aanmoediging voor jongeren als een wake-upcall voor alle oudere generaties. In een campagnevideo zien we op een absurde manier wat er gebeurt wanneer Boomers worden blootgesteld aan jonge energie op de werkvloer. Ter gelegenheid van deze campagne zijn 150.000 ‘Gen Z infused’ BOOOMer Energy Drink-blikken geproduceerd. Daarnaast is de campagne zichtbaar op straat, op social, print en via influencers.
Met deze campagne laat YoungCapital zich opnieuw zien als de bondgenoot van jong talent op het werk
’Elke generatie klaagt over jongeren, maar zoveel als nu heb ik in mijn 9 jaar bij YoungCapital niet eerder meegemaakt. Het idee dat jongeren niet willen werken, is echt onzin. Natuurlijk kijkt deze generatie anders naar werk – de wereld is voor hen volledig veranderd. Waar je vroeger bijvoorbeeld met één salaris een huis kocht, lukt dat nu nauwelijks met twee modale inkomens. Jongeren worden dus gedwongen anders naar werk te kijken, en ze werken meer dan ooit. Met deze campagne geven we die jonge energie een podium – een positief tegengeluid tegen al het geklaag,’ aldus Deni Barisic, Head of Brands bij YoungCapital.
Fotografie: YoungCapital