Citroën DS
Tijdens zijn lancering in 1955 sloeg de auto al in als een bom. Aan het einde van de week waren er 80.000 orders geplaatst. C’est formidable. Deze auto was de eerste met een dak van kunststof. Maar de DS werd vooral beroemd om zijn unieke hydraulisch veersysteem. Uiteindelijk zouden er 1,5 miljoen exemplaren van worden gebouwd.
Jaguar E-Type
Er is al heel wat gezwijmeld over de glooiende motorkap, fijne taille en allerlei ander details. Terecht. Vanaf zijn lancering in 1961, werden er in 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. En inderdaad, of het nu door Falder komt? Maar Jaguar Land Rover heeft een volledig elektrisch aangedreven E-type Series 1.5 Roadster gepresenteerd en noemt deze de Jaguar E-type Zero.
Mercedes-Benz 300SL Gull Wing
Van de Mercedes Benz 300SL, die ter wereld kwam in 1954 zijn er maar een paar duizend van gebouwd. Stuk voor stuk leveren ze tegenwoordig op veilingen goudgeld op. Deze Benz was de eerste benzinemotor met directe injectie, maar hij is vooral bekend van zijn vlinderdeuren, die hem de naam ‘Gull Wing’ opleverde. Gaap Tesla, jullie model X, met zijn zogenaamde unieke vleugeldeuren is dus gewoon gevalletje copiecat.
Lancia Fulvia Coupé
Deze Fulvia, die van 1963 tot 1976 werd geproduceerd, is de natte droom van de Italiaanse autoliefhebber. Een pittig ding, dat van wanten wist op menig (rallycircuit). Kom op Fiat (die nu eigenaar is), vinden wij van Falder, deze auto verdient toch een nieuw stekkerleven.
NSU Prins 4
De bal ligt bij Audi, waarin het Duitse automerk NSU opging. Waarom zou Audi dit model niet opnieuw uitbrengen? In de jaren zestig rolden er vele honderdduizenden van de band. Met een beetje fantasie zie je onmiddellijk een nieuwe concurrent voor de MINI en de Fiat 500 opdoemen.