AfterMidlife-APK

AfterMidlife-APK

Dé auto voor je zomervakantie

Deze auto wordt jaar in, jaar uit, beter. En legt je in de watten als je deze zomer erop uittrekt. Ook, of juist, met caravan. Lees hier over een van de huidige beste zomervakantie-auto's.

Mazda, waarom zou ik voor Mazda kiezen?
Blij dat je die vraag stelt. Het is precies de reactie die we kregen van een gezamenlijke vriend. Hij mocht weer een auto van de zaak uitzoeken en dacht aan iets van een Europees merk. Kia leek hem op welk wat. Logisch dat is een van de meest verkochte merken op dit ogenblik in Nederland. Maar Mazda kwam niet in hem op. En dat is zo onterecht.

Waarom dan?
Laten we beginnen met een kleine vergelijking. Misschien hoopte je ooit, dat je vrouw van je leven het mooiste meisje van de klas zou worden. Uiteindelijk schoof je een trouwring om bij een meisje dat veel meer was dan ‘knap.’ Jaar na jaar groeide zij met je mee. Ze werd leuker., makkelijker. En ze bleef mooi. Bij niemand die je zo op je gemak voelde als zij. Mazda is dat meisje, dat uitgroeit tot de vrouw van je leven. Wij reden de CX-5 Mild Hybrid. De CX-5 kwam al in 2012 op de markt en ook deze auto was veel meer dan een ‘leuk bekkie’. Uiteindelijk zijn er meer dan 360.000 duizend van verkocht en verbeterde de auto zich jaar na jaar. Dat bleek ook weer met de 2023-uitvoering van de CX-5. Die was weer knapper, leuker én zuiniger geworden.

Mazda CX-5 in Homura-uitvoering

Hoe herken ik die 2023 versie?
Toegegeven, je moet wel een kenner zijn om dat te zien. Wij reden in de zogenaamde Homura-uitvoering. Meest opvallend zijn de grote, 19-inch lichtmetalen velgen.  Voorbumper, achterbumper en spatborden zijn voorzien van rode accenten. Deze kleurschakering zetten zich binnen ook door: de kunstsuède zittingen bijvoorbeeld zijn voorzien van rode stiksel. Daarnaast zijn er vele prettige veranderingen die je pas merkt tijdens het gebruik van de auto. Zo kun je nu je mobieltje draadloos opladen. Werkt Apple Carplay/Android Auto draadloos en zijn de elektronische beschermengelen verder uitgebreid. Denk bijvoorbeeld aan voetgangers- en fietserswaarschuwingen, verkeersbordenherkenning en corrigerende piepjes en rukjes aan je stuur als je dreigt buiten de rijbaan te komen.

Interieur Mazda CX-5 Homura-uitvoering

Kan ik ook met Mazda op vakantie?
Ja!!! Excuus voor voor ons enthousiasme. Maar in onze optiek is er nauwelijks een betere vakantie-auto dan de CX-5. De jaarlijkse gedetailleerde verbeteringen aan dit mobiel hebben ertoe geleid dat je als bestuurder in de watten wordt gelegd. Zeker op lange afstand blijf je veel langer scherp en fit. De auto stuurt heerlijk direct. De stoelen zitten als fauteuils. Je schakelpook glijdt door gesmolten boter. Extra knoppen onder het scherm van je multimedia-systeem zorgen ervoor dat je geen whizzkid hoeft te zijn, om de meest relevante functies te bedienen. Het mild-hybrid systeem doet als een servicegerichte butler zijn werk. De compacte elektromotor ondersteunt automatisch je benzinemoter (165pk of 194pk). Dit leidt tot een extra tien procent besparing van de brandstof, ten opzichte van voorgaande CX-5 generaties.

Maarruh, hoe zit het met mijn caravan?
Gaat de caravan mee op vakantie? Dan val je helemaal met de neus in de boter. De Mazda CX-5 wordt jaar in, jaar uit, uitgeroepen tot beste trekauto van het jaar. Elke CX-5 is goed voor minstens 1800 kilo aan trekgewicht. Dus: laat die Brennerpas maar komen.

De Mazda CX-5 M Hybrid (Homura-uitvoering) is er vanaf 46.390 euro.

Mazda CX-5, al jaren 'Trekauto van het jaar'

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT