Toegegeven, deze lichting van de E-klasse had roestprobleempjes. Wat heet. Sommige exemplaren werden half opgegeten door alle corrosie. Toch zitten er goede Mercedessen tussen, zoals deze overlever uit 1999 (oftewel: gisteren voor ons), die nog puntgaaf is. In het vooronder vinden we de kogelvrije 2.4 V6, die gelukkig niet 1 op draaikolk loopt, al is deze W210 (zoals de officiële fabriekscode luidt) nog zeker geen zuinigheidswonder. Rustig met die rechtervoet dus.
Voor puristen zit de originele radio er nog in
Being een Elegance beschikt deze E-klasse over een soepele automaat, die de 170 PK over het asfalt verdeelt. Een inspectie leert ons dat de combi perfect is onderhouden, gezien de multomap aan rekeningen. De bekleding is verder chique blauw en voor puristen is de originele Mercedes-radio ook nog aanwezig. De moderne Kenwood er gewoon in laten, dat kan natuurlijk ook. Verder tellen we twee sleutels.
Nu ultiem cool
Inmiddels zijn we 24 jaar verder, sinds deze (import)Benz van de band rolde. En zaten er eerst veehandelaren, aannemers en kermisexploitanten in, nu hebben deze E-klasses een ultieme coolheid. Deze staat te koop in Wilnis en de verkoper garandeert dat je bij een bezichtiging gelijk overtuigd bent van deze vintage bolide. Dus rij er even heen, want wat houdt je tegen voor die nog geen 4K?
Je checkt hem hier