AfterMidlife-APK

en dan nog even dit

Spreekt deze Jaguar de man van boven de 50 aan?

Jaguar zorgde recentelijk voor veel tumult door een gedurfd nieuw design. Terwijl het ooit een oerdegelijk Brits merk was dat zich verre hield van moderne fratsen. Moet je nu eens kijken!

Zie hieronder foto: zo kennen we het merk als geen ander. De klassieke sportwagen met jaloersmakende lijnen. Maar tijden veranderen en Jaguar dus ook. Evolutie, zeg maar.

Zeker met de komst van de EV’s gaan auto’s steeds meer op elkaar lijken. De vraag is of dat erg is. De nieuwste Jaguar Type 00 is ‘een onverschrokken statement, een object van verlangen en een concept met gedurfde vormen en exuberante proporties als inspiratiebron voor toekomstige modellen.’ Zo ronkt het persbericht en dit keer terecht.

Symbolen van verandering benadrukken de transformatie, geïnspireerd door het rijke erfgoed van Jaguar, inclusief de iconische ‘leaper’. Een resoluut nieuw gezicht voor Jaguar: vlakke oppervlakken, een achterklep zonder ruit en een panoramadak met op de carrosseriekleur afgestemd glas creëren ‘een sculpturale uitstraling.’

En hij is ook nog in het roze! Het statement kan niet bombastischer.

Niet getreurd, fanatieke fans van het klassieke, Type 00 komt er ook in London Blue.

De transformatie van Jaguar wordt voortgezet met het eerste productiemodel volgens de nieuwe identiteit: een volledig elektrische vierdeurs GT, die eind 2025 wordt onthuld en in het Verenigd Koninkrijk zal worden gebouwd. Het nieuwe model wordt gebouwd op de speciale Jaguar Electric Architecture (JEA), met een beoogde actieradius tot 770 km (WLTP) en de mogelijkheid om 321 km rijbereik te laden in slechts 15 minuten.

Jaguar’s nieuwe creatieve filosofie is volgens het merk gebaseerd op drie fundamentele kenmerken:

  1. Levendig, ongeremd en resoluut, wat terugkeert in de nieuw gecreëerde modellen en merkbeleving.
  2. Toekomstgericht, nieuwsgierig en geïnspireerd door de moderne wereld. Respectvol naar het verleden, maar er niet door gedicteerd.
  3. Holistisch, zintuiglijk en buitengewoon. Het opbouwen van betekenisvolle connecties met klanten.

Zeer geslaagde exercitie wat mij betreft. Natuurlijk zijn er altijd fans die het verleden niet willen loslaten. Of kunnen loslaten. Ik zou zeggen: omarm de innovatie en de creativiteit.

Foto’s: Jaguar en Getty (model XJS)

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT