Mannen die een midlifecrisis hebben, kopen een sportauto. Bij voorkeur met een open dak. Zodat je kunt zien en gezien kunt worden. Het is een open deur. Bijna zó open dat je denkt, dit kan niet waar zijn. Maar dit wordt nu toch bevestigd in een onderzoek in de Daily Mail. Deze Engelse krant ondervroeg duizenden automobilisten, welke automodellen mensen kopen, die jeugdiger willen lijken dan ze zijn. Zo’n éénderde van de onderzochten stelden dat ze zeker mannen kenden, die Abraham zagen en zich daarna een sportauto cadeau deden.
Welke modellen waren dit dan?
Met stip bovenaan staat de Porsche 911 (39%), bij voorkeur een model dat zo in de jaren zeventig of tachtig van de vorige eeuw rondreed. De financieel meer haalbare Porsche Boxter (34%) krijgt een tweede plek in de lijst. Op nummer drie prijkt de Aston Martin Vantage (26%).
Daarna volgen Jaguar F-Type (23%), Audi TT (22%), Ford Mustang (21%), BMW Z4 (20%), Mercedes Benz SL (17%), Audi R8 (16%) en de Alfa Romeo Spider (14%). Ook de Range Rover Evogue (10%), Subaru BRZ (10%), Land Rover Defender (9%), VW Golf GTI (8%) en Toyota Supra (8%) staan in de top 20.
Staat een van jouw auto’s hierbij?
Bron: Telegraaf, Daily Mail
Meer midlife crisis? Lees hier, wat er gebeurt, als je verliefd wordt op een ander.