Ongeacht de strenge maatregelen en dus maar drie personen op bezoek, kan het natuurlijk zo zijn dat je er totáál geen zin in hebt. Teveel poespas, sterker nog, liever ga je gewoon even snel wat scoren bij een fastfood zaak. Bij KFC bijvoorbeeld. Dit is voor ons misschien niet heel kerstig, maar in Japan is dit het ultieme kerstgevoel.
Nou ja, voor sommige families dan. En met sommige bedoel ik jaarlijks ongeveer 3,6 miljoen Japanners die tijdens Kerst langs de KFC gaan. Hoooly shit dat zijn veel mensen. Maar waarom nou per se naar de KFC?
Briljante marketing
Dat een kippetje tijdens Kerst een Japanse traditie is geworden, is volledig aan KFC te danken. Simpelweg een sterk staaltje marketing; in 1974 brachten zij een campagne naar buiten met als slogan Kurisumasu ni wa Kentakkii, oftewel Kentucky for Christmas. En dat die campagne aansloeg is nogal een understatement.
Hele gebraden kip
Dat betekent overigens niet dat er alleen maar buckets over de counter gaan, hoor. Speciaal met Kerst verkopen ze ook andere, wat ‘luxere’ menu’s. Met een hele gebraden kip, bijvoorbeeld. Volledige ‘Christmas dinner packages.’ Het klinkt misschien niet heel kerstig, maar ja: in 2020 loopt niets volgens plan. Dus dit lijkt me het uitgelezen jaar om het roer eens om te gooien en lekker te gaan bestellen bij de Kentucky Fried Chicken. Idee?
Dit artikel verscheen eerder op FavorFlav.
Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.