Mannen houden van witte, slanke vrouwen, blond haar en niet te grote funbags.
Bovendien mogen ze niet boven de man uittorenen als een Amerikaans Vrijheidsbeeld. Stel je voor: de man voelt zich dan compleet vernederd. Gelukkig zijn de tijden veranderd. Overigens waren de zogenaamde ‘ideale’ maten nooit discriminerend bedoeld: zo was nu eenmaal de gemiddelde smaak van de gemiddelde man. En dat zal ongetwijfeld ook vice versa voor de vrouw hebben gegolden.
Lang was het bon ton om in de reclame ideale vrouwen te laten zien. Altijd glimlachend – ook al stonden ze bij een baby met een immens riekende volle luier – of onderdanig aan de man – ‘Zo schat, zal ik even een biertje voor je inschenken?’ – of bij het gasfornuis om voor een heel weeshuis pannenkoeken te bakken.
Heel ontnuchterend – en sexy, frivool, grappig en lief – is de nieuwe reclame van Zeeman die vrouwen laat zien zoals ze zijn.
In de nieuwste ondergoedcampagne gaat Zeeman voor diversiteit in al haar vormen: maat, lichaamsbouw, huidskleur en leeftijd.
De campagne is gemaakt in corona-tijd. Omdat foto- en filmproducties even stil lagen, vroeg Zeeman klanten om zichzelf te filmen en te fotograferen. Thuis, in de nieuwste collectie damesondergoed. De leukste foto’s en filmpjes zijn gebruikt in de nieuwe campagne, waarin verschillende vrouwen zichzelf laten zien, gewoon zoals ze zijn. Helemaal blij met zichzelf. Hiermee geeft Zeeman een krachtig statement af: je bent mooi zoals je bent.
Het grappige is dat in de parade van de vrouwen in het reclamefilmpje werkelijk alle vrouwelijke vormen voorbij komen: slank, Rubens, wit, zwart, lang, kort, mollig, jong en oud. Zeg maar zoals de gemiddelde doorsnee van mannen ook is.
Op elk potje past een dekseltje. Zo simpel kan het leven zijn. Je zou dus kunnen zeggen dat elke man een Zeeman is. Of zoiets.
Foto’s: Zeeman
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina
Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.