Lifestyle

Lifestyle

Kick Out Black Friday!

Black Friday is het koop-orgasme van het shopping-jaar. Kindfabrieken in het Verre Oosten draaien overuren. Media Markten staan vol dranghekken. Is er geen betere manier je verkiezingsleed te verdringen?

Black Friday

Kalende mannen slaan elkaar de hersens in op de Afdeling Bioscoopschermen. De Grote Leugen: “op 24 november is het Black Friday”. Niet waar. Van de afgelopen maandag tot diep in volgende week worden we met Black Friday-koopjes om de oren geslagen. “Harman Kardon Citation One MK3 – Zwart: 1 betalen, 2 halen.” Had je ‘m echt nodig? Willen we dit nog? Wat is er tegen?

  • Overconsumptie: impulsief producten kopen die je niet echt nodig hebt.
  • Het is ordinair: in de rij staan en elkaar de hersens inslaan voor een oude speaker. Laat ze het in Oekraïne maar niet zien.
  • Milieu-dingetje: transport van Black Friday-meuk betekent stinkschepen en oceanen van verpakkingen.
  • Lokale winkeltjes worden weggevaagd.

Knagend schuldgevoel: had je die VR-bril met afstandsbediening nou echt nodig? Stuur die € 17,50 maar naar het Beatrix Spierfonds.

Sterven voor lage prijzen

Black Friday

Het allerergste: Black Friday is de zoveelste slaafse navolging van een Amerikaanse traditie. Alles waarom we de Amerikanen uitlachten – “Neen hoor, zo zijn wij hier gelukkig niet…” – halen we vroeg of laat naar Nederland.

Lees mee wat we aan cultuurverrijking de afgelopen jaren binnensleepten.

  • Halloween: wat doet die rare pompoen voor jouw deur
  • Cyber Monday: de maandag na Black Friday, waarop kalende seniore mannen hun laatste slag slaan in de digitale rommelbakken van Coolblue en Media Markt: als er maar een stekker aan zit
  • Valentijnsdag: verliefdheid om commando
  • Thanksgiving: steeds meer mensen organiseren Thanksgiving-diners
  • Super Bowl-feesten: al een hitje in Amsterdam, je eigen Super Bowl-feestje organiseren.
  • Santa Claus: Sinterklaas schrappen om eind december grote cadeausokken aan de schoorsteenmantel te hangen.
  • Ultra-rechtse partijen.

Once Upon A Time in America: twee vrouwen vochten om het laatste Black Friday-koopje (een digitale Barbie) in een Toys “R” Us. Hun twee mannen trokken de wapens en schoten  elkaar neer. De sterkste vrouw ging er met de Barbie vandoor. Sterven voor lage prijzen. Nu ook in Nederland.

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT