Radio Retro

Radio Retro

Wanneer gaan mannen boven de 50 nu eens aan de oortjes?

In het huidig straatbeeld, zien we vooral jongeren met 'oortjes'. Wanneer gebeurt dat nu eens massaal bij mannen boven 50?

‘Oortjes’, zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Je hoeft maar een winkelstraat in te lopen en je ziet ze overal: jonge mensen die met een nonchalante houding door de straten lopen, hun favoriete playlist of podcast streamend via die kleine, vaak onzichtbare gadgets. Maar waarom lijken het vooral jongeren te zijn die deze oortjes dragen? En misschien nog wel belangrijker: waarom zouden mannen boven de vijftig hier ook eens aan moeten beginnen? Laten we dat eens onder de loep nemen.

Statement

Allereerst, jongeren zijn altijd de eersten die nieuwe technologie omarmen. Ze kunnen niet wachten om het nieuwste model van alles te hebben, of het nu om telefoons, sneakers of oortjes gaat. Voor hen zijn draadloze oortjes niet zomaar een accessoire, maar een statement. Het zegt: ‘Ik ben hip, ik ben verbonden, en ik heb geen zin om met iemand te praten.’

Hectische levensstijl

Daarnaast passen oortjes perfect in hun hectische levensstijl. Jongeren zijn immers altijd in beweging. Of ze nu op weg zijn naar school, de sportschool of een trendy koffietentje, draadloze oortjes geven ze de vrijheid om te multitasken. Ze kunnen ondertussen chatten, muziek luisteren en zelfs Siri opdracht geven om hun leven te organiseren.

De Pi8 van Bowers & Wilkins, in de zogenaamde Midnight Blue-uitvoering

Boven de 50

Laten we nu eens naar de andere kant van het spectrum kijken: mannen boven de 50? Waarom zouden zij, ondanks hun misschien minder enthousiaste houding tegenover nieuwe technologie, absoluut moeten overwegen om ook in de wereld van draadloze oortjes te stappen?

Het oplossen van klassieke irritaties:

We kennen allemaal de eeuwige worsteling met verstrikte snoeren van koptelefoons of oortjes. Dat moment waarop je vijf minuten nodig hebt om ze uit je zak te halen en te ontrafelen, alleen om erachter te komen dat het rechteroor niet meer werkt. Met draadloze oortjes is dat verleden tijd. Geen gedoe meer, gewoon inpluggen en genieten van je favoriete nummers uit de jaren ’70 en ’80.

Het moderne imago:

We weten allemaal dat mode met de jaren verandert. Waar je vroeger indruk maakte met een leren jack of een nieuwe auto, kun je nu je cool-factor een flinke boost geven door gewoon met een paar stijlvolle oortjes rond te lopen. Plotseling ben je niet meer die man die geen idee heeft hoe zijn smartphone werkt, maar een man die helemaal mee is met zijn tijd. Het geeft je dat vleugje moderniteit dat je imago net even opfrist. Net zoals bij David Beckham, zoals op de openingsfoto, inderdaad. Eerlijk is eerlijk, als wij zo al tien procent van zijn uitstraling bereiken, zijn we al dik tevreden.

Voor welke oortjes zou je dan kunnen kiezen?

Toegegeven, zelf waren wij ook niet zo van de ‘oortjes’. Totdat we een aantal exemplaren van het gerenommeerde audiomerk Bowers & Wilkins uitproberen: de Pi8. We zijn nu om. Wat een geluid, terwijl je nauwelijks doorhebt dat je deze in het oor hebt. Bovendien, en zeker niet onbelangrijk, hebben ze een lekker fraai en modern design. Nog even terugkomend op dat geluid. Je leeft niet alleen op de wereld. Maar petje af, de Pi8 is in staat elke bron van irritant buitenaf geluid te weren. Dus dat betekende in ons geval, dat het net leek alsof we tússen de Rolling Stones stonden, in plaats van ver weggestopt in de nok van een stadion.  Batterijen leveren zo’n 8 uur onafgebroken luisterplezier op. De oortjes-houder zelf heeft ook nog eens z’n 13,5 uur stroom in zich. Heb je daarna snel behoefte aan meer geluid, dan is een kwartiertje laden voldoende voor nog eens twee uur hoorplezier. De Pi8 is in vier kleuren (zwart, groen, wit en blauw) verkrijgbaar en kost zo’n 399 euro. Deze zijn verkrijgbaar via een aantal landelijke geselecteerde dealers en via deze link van Bowers & Wilkins.

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT