Zuivelaar Campina deed onderzoek naar de ochtend van Nederlanders. Daaruit blijkt dat drie op de vier Nederlanders geen ochtendmens is, terwijl een goede ochtend juist het verschil kan maken voor de rest van de dag. Dat zijn we deels met ze eens. Maar Campina, overtuig ons eens…
Het hebben van een goed ontbijt bleek voor Nederlanders één van de belangrijkste ingrediënten te zijn voor een goede ochtend. Ruim een derde van de respondenten gaf aan graag verandering aan te willen brengen in zijn of haar doordeweekse ochtend. Ze willen vaker en gezonder ontbijten of meer tijd hebben voor het ontbijt (45%), meer tijd nemen voor beweging (34%) en eerder opstaan (29%).
Nog meer Campina? Via online kanalen moedigt Campina Nederland aan om deze tijd anders in te zetten, door bijvoorbeeld een hardloopschema te gaan volgen, een frisse duik te nemen of alvast wat huishoudelijke taken te doen. Met tutorials van experts – die binnenkort te bekijken zijn in een online-omgeving – geeft het merk Nederlanders de handvatten dit soort doelen daadwerkelijk te behalen.
‘Wij willen mensen aanmoedigen de ochtendmens in zichzelf wakker te maken en zo Nederland helpen om alles uit de ochtend te halen,’ zegt Bertine Hidding, Brand Director Campina. Het merk start een campagne met als insteek: ‘Maak ook de ochtendmens in je wakker’. Ingesleten gewoonten en gebrek aan discipline staan verandering vaak in de weg. Daarom moedigt Campina in haar nieuwe campagne mensen aan om de ochtendmens in zichzelf wakker te maken en zo meer uit de ochtend te halen.