Met hits als Little Green Bag – al minimaal 60 x gebruikt in films en reclames – Una Paloma Blanca en Sing For The Day zou je denken dat de 72-jarige Baker –van George Baker Selection – genoeg hits heeft gebakken en op zijn lauweren ligt te rusten. Nee, George heeft het begrepen en wandelt als een onverschrokken gangster a la Tarantino’s Reservoir Dogs vanaf de eerste seconde de Lidl binnen. Direct door naar de versgebakken broodjesafdeling. Ondertussen zingt hij ‘Putting bread in a bag, in a Lidl Brown Bag’, hiermee een nieuwe invulling gevend aan zijn wereldberoemde hit ‘Little green bag’. De verse broodjes gaan immers in een ‘LIDL Brown Bag’. De campagne komt uit de creatieve koker van reclamebureau Joe Public uit Amsterdam.
Falder wordt hier blij van. Het getuigt van lef van Baker die zich door niets en niemand laat dicteren. Een gangster op leeftijd die broodjes komt halen, hilarisch! Bovendien klopt alles in de commercial: de branie, de teksten, de beeldvoering, de attitude en de pay off. Lidl laat zien dat old timers anno 2017 nog prima het verschil kunnen maken.