Nieuws

Nieuws

Geen daden, maar woorden?

Het recept om Nederlands voetbal weer populair te maken? Zendt de voetbalanalyses uit, niet de wedstrijden.

Even doorzetten nog en dan hebben we de oefenpotjes van Oranje (gelukkig) achter de rug. Vanaf woensdag  kunnen we ons  concentreren op alleen de Nederlandse voetbalcompetitie. Maar pas nádat de scheidsrechter het laatste fluitsignaal heeft gegeven. Want laten we eerlijk zijn, tegenwoordig is het leuker om te kijken naar de analyses van de voetbalwedstrijden, dan naar de wedstrijden zelf.

Zurige karnemelk
Dan hebben we het over Voetbal Inside (dat zich verhoudt tot de voetbalanalyses van Studio Sport als een glas lekker bier tot zurige karnemelk). Johan Derksen en René Van der Gijp hebben de lach aan hun kont hangen. Zij geven je het gevoel van: oké,-mannnen-we-zijn-nu-onder-elkaar-en-we-gaan-ff-lekker-over-voetbal-lullen. Niets fijners dan dat toch? Hoe slechter de wedstrijden, hoe leuker de analyses. Sterker nog, zelfs als je de wedstrijden niet hebt gezien, dan zijn de analyses leuk.

Seksadvertenties
Daarom pleit Falder voor een totale ommekeer van het uitzendritme. Zendt de voetbalanalyses van de wedstrijden op primetime uit en verban de wedstrijden naar ergens diep in de nacht. Als bijna iedereen op één oor ligt. Ergens tussen de seks- en Telsell-advertenties. Zoiets dus. Nederlands voetbal krijgt dan weer amusementswaarde en kan het chagrijn van zich afschudden. Wij van Falder kijken voortaan met het bord op schoot (via RTL XL) naar Voetbal Inside.

De leukste fragmenten uit Voetbal Inside

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT