Toen

Toen

Krijgt deze reclame voor ijs ook het groene licht?

Weet je het nog: de hilarische tv-reclame voor het ijsje Fruit Joy dat steeds van kleur veranderde bij het likken. Dan weer groen, dan weer rood. Tot ergernis van pappa achter het stuur.

Met de helse temperaturen in deze zomer is de vraag naar ijsjes groter dan ooit. Dat was ook het geval in 1996 toen Fruit Joy furore maakte. Reclameman weet het nog als de dag van gisteren. Dit ijsje werd geproduceerd door Motta, onderdeel van de toen beroemde Ola-familie. Reclamebureau Lowe Kuiper & Schouten – ook bekend van Rolo snoepjes (de olifant en het kleine jongetje), Ik zei nog zo ‘geen bommetje’ van Melkunie en Mmmm… van Mora – tekende voor de uitvoering van de reclamespot.

Rood, en nu weer groen...

In een auto zitten twee kinderen op de achterbank te genieten van een ijsje die steeds van kleur verandert. Het jochie roept: ‘he, het is groen’.

Pa peutert voor het rode stoplicht verveeld in zijn neus en geeft prompt een dot gas. De auto knalt op een andere, want het stoplicht stond helemaal niet op groen. Dat was de kleur van het ijsje. De zoon roept snel na de botsing dan ook: ‘he, nou is-ie weer rood’.

Hoe anders is de reclame voor ijs anno 2022. Niet langer onschuldig en kinderlijk eenvoudig als in 1996… IJsproducent Magnum bijvoorbeeld probeert de (erotische) grenzen steeds verder op te rekken. Wij weten zeker dat jullie hier ook van kleur zullen verschieten…

Zangeres Miley Cyrus mag als rolmodel tevreden en uitdagend likken aan een forse Magnum.

Dat heeft ijsreclame blijkbaar nodig. Krijgt deze reclame van jou het groene licht?

Foto: Magnum, YouTube

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze
Facebookpagina

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT