Het is de droom van elke man, een Walkin Fridge (lopende ijskast die bier komt brengen) vol met koud bier. Of dat Heineken moet zijn als merk, daar willen we van af zijn. Het biermerk bedacht 12 jaar geleden in elk geval dit spotje (met direct eronder het spotje wat het wel is geworden!).
Het idee werd later helemaal omgebouwd naar een zogenoemde Walk-In Fridge, oftewel een ijskast waar je als man zelf in loopt, vergelijkbaar met vrouwen met een walk-in closet vol met kleding.
De reclamemakers van die tijd – 2009 – zeiden daarover dit: ‘Het is een groot succes omdat iedereen in de wereld dit concept herkent. De mannen moeten altijd lachen bij het eerste stukje als de vrouwen juichen (om de hoeveelheid kleding) en de vrouwen moeten vaak lachen wanneer de mannen juichen (om de enorme hoeveelheid bier).
In Nederland kwam de video al direct op Dumpert van Geenstijl waarna hij snel ook op andere weblogs in Nederland kwam. Vanuit Nederland is de video zich over de hele wereld gaan verspreiden. Door het online succes kwamen brand managers van Heineken uit andere landen de video tegen en hebben ze aan Heineken NL gevraagd of zij de commercial ook mochten uitzenden. Het uiteindelijke resultaat is dat de video nu één van de meest bekeken online commercials aller tijden is.