Wat is spannender: een vrouw in lingerie of volledig naakt? Niet iedereen zal het hiermee eens zijn, maar als er wat te raden over valt, is de spanningsboog doorgaans hoger. Bloot slaat dood, inderdaad. Toen in de jaren zeventig vrouwen in de feministische golf van destijds, opeens hun topje op het strand afdeden, waren er weinig mannen die tegen het nieuwe uitzicht protesteerden. Maar toch, eerlijk is eerlijk, nu het bovenstukje weer tot de vaste garderobe behoort, slaat de beachfantasie bij een diep decolleté en zichtbare rondingen eerder op hol.
Voorspelling:
Wat het decolleté is voor de borsten, zijn de ogen voor de rest van het gezicht. Als dan de verplichting ingaat om in elk geval in het openbaar vervoer, en wellicht in de supermarkt, onze mondkapjes te dragen. Opeens is de onderste helft van het vrouwengezicht bedekt en wordt ons mannen geen glimlach meer gegund, of tegenovergesteld, een chagrijnige blik. Vrouwenogen worden dan onze nieuwe bakens. Hoe kijken ze naar ons? Wat vertellen ze ons? Ontmoeten we de blik, waarop we hopen? Wij mannen gaan op zoek naar blauwe ogen als meren om in te verdrinken, bruine kijkers als gloeiende kolen. We willen vanaf volgende week verdwalen in de diepte van een blik of zwelgen in een zwoele opslag. We zien opeens ogen met een traan, ogen die glimmen, of die zelfs spreken. In onze nooit aflatende jacht op het zicht van een mooie vrouw is ons de mond ontnomen, maar scannen we nu de ogen als een dorstige woestijnreiziger op zoek naar de spiegeling van een verborgen waterbron.
7 feiten over verleidende ogen:
- In een onderzoek van de Universiteit van Utrecht, onder 3500 mannen, blijkt dat mannen bij vrouwen vooral vallen voor de ogen, pas daarna voor de borsten en billen.
- Bij een Europees onderzoek van Victoria Milan, een datingsite voor getrouwde en gebonden koppels die zoeken naar een affaire, staan de vrouwen uit Hongarije, België en Griekenland op de gedeeld eerste plaats als het gaat om mooie ogen.
- Nog een onderzoek: nu van ooglensspecialist Vision Direct: Hieruit blijkt dat we massaal vallen voor blauwe ogen. In een lijst van de 100 knapste mannen en vrouwen komt blauw het vaakst voor. Zo’n 23 procent van deze lijst had blauwe kijkers, terwijl maar 9 procent van de mensen op wereld deze kleur ogen heeft. Hazelnoot bruin komt op de tweede plaats.
- Vrouwen besteden in hun hele leven zo’n 9000 euro aan make up rond hun ogen.
- Volgens Italiaanse kunsthistoricus Silvano Vinceti heeft Leonardo Da Vinci piepkleine letters in de ogen van Mona Lisa verborgen. Deze letters werden zichtbaar, toen hij deze met behulp van een camera met een zeer hoge resolutie fotografeerde. In het rechteroog staan de letters LV, waarschijnlijk de initialen van de schilder zelf en rechts de letters BS en CE. Wellicht vormen deze letters een spoor in de zoektocht naar wie de mysterieuze Mona Lisa daadwerkelijk is.
- Franse wetenschappers ontdekten dat vrouwen rond hun ovulatie langer deden over het opbrengen van make -up bij de ogen.
- Zeldzame oogkleuren zijn: 5% amber (vooral Zuid-Amerika en Azie), 2% groen (Europa en Afghanistan) en 1% zilvergrijs (Noord- en Oost-Europa).
Falder.nl is de grootste site voor mannen van 50-plus van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina